Google, Facebook i kontrowersyjny zakaz reklam. Będzie pozew zbiorowy?

Dodane przez | Polska, Prawo, Świat

Największe międzynarodowe koncerny internetowe zdecydowały się na blokowanie możliwości reklamowania poprzez ich platformy wirtualnych walut. Na taki ruch zdecydowały się Google, Facebook, Instagram, Twitter oraz Yandex. Wprowadzenie zakazu krytykują m.in. przedsiębiorstwa i organizacje związane z rynkiem kryptowalut. Część z nich zamierza w najbliższym czasie pozwać do sądu firmy blokujące takie reklamy.

Sprawa stała się głośna kilka tygodni temu. Google zapowiedziało blokadę od czerwca br. możliwości reklamy kryptowalut. Analogiczne rozwiązanie wprowadziły już Facebook i Instagram. W niedawnym komunikacie Google Polska wskazywało, że możliwość reklamowania wirtualnych walut zostanie przywrócona wtedy, gdy rynek zostanie odpowiednio uregulowany.

Zmowa cyfrowego kartelu”?

Działania koncernów internetowych wywołały reakcję środowiska związanego z kryptowalutami i technologią blockchain. Sprawą zajmuje się m.in. nowe stowarzyszenie Eurasian Blockchain Association (EBA), za którego powstaniem stoi kilka różnych organizacji branżowych z Korei Południowej, Chin oraz Rosji. Jak donosi serwis thecurrencyanalytics.com, stowarzyszenie EBA ma w najbliższym czasie przygotować proces wniesienia do sądu roszczeń. Już w maju br. odpowiedni wniosek ma wpłynąć do amerykańskiego sądu.

Krytykujące zakazy organizacje twierdzą, że blokowanie reklam przez największe koncerny internetowe może być wykorzystaniem ich monopolistycznej pozycji i efektem „zmowy kartelu” w celu manipulowania rynkiem kryptowalut.

Last modified: 16 kwietnia 2018