Google i Facebook z zakazem reklamowania kryptowalut

Dodane przez | Kryptowaluty, Prawo, Świat

Z początkiem czerwca br. platforma Google ma zablokować możliwość reklamowania kryptowalut. Na podobny ruch zdecydowały się też Facebook oraz Instagram. Jak wskazuje Google Polska, kryptowaluty będzie można znów reklamować, gdy rynek zostanie odpowiednio uregulowany na poziomie prawnym.

Zakaz reklam związanych z kryptowalutami ma zostać wprowadzony przez Google w czerwcu 2018 r. W praktyce będzie dotyczyć wszystkich platform tego koncernu – m.in. wyszukiwarki oraz YouTube. Z oświadczeń Google wynika, że taki ruch ma w założeniu „chronić nieświadomych konsumentów przed stratami”. Analogiczne decyzje ogłosiły już wcześniej serwisy społecznościowe Facebook oraz Instagram.

Kryptowaluty co do zasady są bardzo ciekawą technologią, która – jak sądzimy – ma przed sobą dużą przyszłość. Powstało jednak bardzo dużo różnych modeli biznesowych opartych na kryptowalutach, które były zbyt szkodliwe dla użytkowników. To obszar nieuregulowany, w związku z czym zdecydowaliśmy, że musimy również tego typu reklamy wstrzymać na naszych produktach” – stwierdził w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dyrektor Google Polska, Artur Wasilewski.

Jak zapowiada Wasilewski, odblokowanie możliwości reklamowania kryptowalut poprzez platformę Google będzie dopuszczalne wtedy, gdy rynek zostanie odpowiednio uregulowany na poziomie prawnym.

Last modified: 13 kwietnia 2018