Google znosi częściowo zakaz dla reklam kryptowalutowych

Dodane przez | Świat

Władze Google, z uwagi na oszustwa godzące w konsumentów na całym świecie, a związane z obrotem kryptowalutami, postanowiły wprowadzić zakaz wyświetlania reklam związanych z walutami wirtualnymi, uzasadniając swoją decyzję dbałością o interesy konsumentów, a w szczególności osób, które zainwestowały naiwnie bez ochrony prawnej całe swoje majątki w kryptowaluty.

Postawa Google wobec inwestycji kryptowalutowych

Kryptowaluty pozwalały i nadal dają szansę na osiągnięcie znaczących zysków. Niestety, tam gdzie pojawią się szansa na spore i szybkie pieniądze, ujawniają się nieuczciwe firmy i ludzie, których celem jest wzbogacenie się na czyjejś bezradności i nieznajomości tematyki inwestowania w różnego rodzaju instytucje i produkty rynku finansowego. Niestety wiele osób zamiast inwestować w uczciwe przedsięwzięcia, z braku wiedzy i doświadczenia oraz ostrożności, straciły swój majątek w szemranych inwestycjach.

Biorąc pod uwagę przypadki wykorzystywania przez oszustów naiwności wielu ludzi, Google postanowiło nie przykładać ręki ww. sytuacji. W związku z powyższym w okresie od marca tego roku przedstawiciele Google wprowadzili zakaz wyświetlania reklam związanych z walutami wirtualnymi oraz technologią blockchain.

Nie tylko Google z zakazem reklam

Takie same lub podobne działania podjęły wówczas takie serwisy Social media jak Facebook, Snapchat czy Twitter. Działanie przedsięwzięte przez ww. podmioty miały na celu ochronę konsumentów i znaczące ograniczenie oszustom przestrzeni do ich przestępczych działań. Niestety takie rozwiązanie uderzyło również w firmy oraz osoby, które uczciwie i odpowiedzialnie prowadziły swoje interesy w zakresie obrotu walutami wirtualnymi.

W marcu Scott Spencer, dyrektor wykonawczy Google, stwierdził, że inwestycje w kryptowaluty mogą wyrządzić olbrzymią krzywdę na rynkach finansowych osobom, które zamierzają lub już w nie inwestują:

 Nie mamy kryształowej kuli, aby wiedzieć, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut, ale widzieliśmy wystarczająco wiele szkód lub potencjalnych szkód dla konsumentów, w związku z tym jest to dziedzina, do której chcemy podejść z dużą ostrożnością.

Wielu ekspertów krytykowało Google za wprowadzenie zakazu dla całej branży krypto. Nadto na jaw ujrzały światło dzienne informacje, iż zarówno Google, jak i Facebook są żywo zainteresowane działalnością tej części rynku finansowego.

Pojawiały się liczne pogłoski o tym, że Facebook podjął działania mające za zadanie wprowadzenie własnej kryptowaluty. Obecnie te pogłoski zostały zdementowane przez przedstawicieli Facebook, jednakże co i rusz w środowisku kryptowalutowym pojawiają się nowe doniesienia o ruchach ww. gigantów internetowych w zakresie przygotowywania różnych przedsięwzięć opartych o waluty wirtualne.

Pihilp Nunn, przedstawiciel firmy inwestycyjnej Blackmore Group ostro skrytykował Google’a za wprowadzony zakaz dla całej branży, jednocześnie wytykając Google:

Rozumiem, że Facebook i Google są pod dużą presją, by regulować to, co czytają ich użytkownicy, ale wciąż reklamują strony hazardowe i inne nieetyczne praktyki.

Osoby związane ze środowiskiem kryptowalutowym podkreślały, że technologia blockchain oraz dostęp do wiedzy o kryptowalutach są coraz powszechniejsze i utrwalają się w świadomości konsumentów, a liczne kongresy oraz szerokie wydawnictwa zarówno offline jak online poszerzają wiedzę wielu osób zainteresowanych inwestowaniem w tego rodzaju instrumenty finansowe.

Zmiana stanowiska Google wobec reklam kryptowalut

25 września 2018 r. przedstawiciele Google w oficjalnym wpisie nieoczekiwanie ogłosili, iż od października tego roku, Google zniesie częściowo zakaz reklam dla branży kryptowalutowej, pod warunkiem pozytywnego zweryfikowania firm, które będą mogły kupować reklamy w Google. Na razie pozwolenie obejmuje wyłącznie firmy z terenu takich państw jak USA i Japonia.

Google poinformowało również, że reklamy tych firm będą wyświetlane również w innych krajach, co z czasem może prowadzić do zniesienia całkowitego zakazu dla wszystkich kontrahentów Google.  Reklamy mają być zatwierdzane ręcznie przez pracowników Google, co pomoże w odfiltrowywaniu nielegalnych i nieuczciwych podmiotów.

Miejmy nadzieję, iż zakaz zostanie szybko zniesiony wobec firm z Europy oraz Azji.

 

Last modified: 26 września 2018