Jak przyspieszyć wpis do Rejestru walut wirtualnych?

6 czerwca 2023
/ Maciej Grzegorczyk

Od 31 października 2022 roku w Polsce obowiązuje Rejestr działalności dotyczącej walut wirtualnych. Wpis do tego rejestru jest wymagany dla podmiotów zajmujących się wymianą między walutami wirtualnymi i środkami płatniczymi, a także świadczących usługi pośrednictwa w wymianie między tymi walutami. Należysz do jednej z tych kategorii i zamierzasz prowadzić w jej ramach działalność? Potrzebujesz przyspieszyć nieco procedury? W pewnym stopniu jest to możliwe. Dowiedz się więcej na ten temat właśnie w tym artykule. 

 

 

Waluty wirtualne w Polsce – rejestr

 

Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej przez Izbę Administracji Skarbowej w Katowicach. Możesz go znaleźć w artykule pod tym linkiem. Dokument dostępny za jego pośrednictwem jest regularnie aktualizowany przez organ. Dodatkowo na stronie prowadzonej przez Izbę znajduje się wiele dokumentów, które umożliwiają uzyskanie wpisu do rejestru, zmianę danych lub nawet zawieszenie działalności w zakresie walut wirtualnych. Wszystkie z nich po kliknięciu odnośnika prowadzą bezpośrednio do ePUAP. Wniosek o wpis do rejestru można znaleźć w środkowej sekcji strony dostępnej po kliknięciu w wewnętrzny w link w powyższym artykule.

 

Ile trwa wpis do Rejestru walut wirtualnych i na co zwrócić uwagę?

 

Izba Administracji Skarbowej w Katowicach ma ustawowo 14 dni na wprowadzenie danego podmiotu do rejestru. Nie oznacza to jednak, że za każdym razem organ wykorzystuje cały dostępny mu na to czas. Często decyzje wydawane są w terminie krótszym. Wszystko zależy od indywidualnej sytuacji danego przedsiębiorcy, który chce uzyskać wpis. Niestety okres ten może ulec wydłużeniu m.in. w sytuacji wpisania błędnej informacji we wniosku, która wymaga korekty. Dodatkowo zdarza się, że podmiot z jakiegoś powodu potrzebuje otrzymać taki wpis szybciej. W takiej sytuacji warto skontaktować się bezpośrednio z organem za pośrednictwem poniższego numeru telefonu:

 

32 358 18 07

 

Wystarczy w tym zakresie zadzwonić i omówić sprawę z osobą oddelegowaną do tego zadania przez Izbę. Wszystko zależy od Twojej sytuacji i potrzeb. Ponadto czas ten będzie również warunkowany przez to, ilu przedsiębiorców w danej chwili ubiega się uzyskanie wpisu do rejestru.

 

Element niezbędny z perspektywy uzyskania wpisu do rejestru

 

Ostatnim etapem umożliwiającym otrzymanie wpisu jest potwierdzenie doświadczenia dotyczącego walut wirtualnych. Oznacza to, że musisz udokumentować swoją wiedzę na temat kryptowalut. W niektórych przypadkach wystarczy udowodnić, że pracowałeś już w tej branży. Jednak łatwiej jest ukończyć odpowiednie szkolenie i otrzymać certyfikat. KryptoAML umożliwia zdobycie cennych informacji na temat AML/KYC i uzyskanie wpisu. Dzięki temu szkoleniu nie tylko zrozumiesz podstawowe zasady w ramach procedur dotyczących instytucji obowiązanych, ale otrzymasz także certyfikat. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.

 

Nie masz pewności, jak uzyskać wpis do Rejestru kryptowalut?

 

Skontaktuj się ze mną mailowo. Umówimy się na spotkanie, podczas którego rozwieję wszelkie Twoje wątpliwości. Dodatkowo udostępnię Ci link do materiałów szkoleniowych, których koszt wynosi 300 zł netto za dwie części szkolenia. Po jego ukończeniu otrzymasz ode mnie certyfikat KryptoAML. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, postaram się na nie odpowiedzieć i zasugerować możliwie najbardziej korzystne rozwiązanie w Twojej sprawie. Zapraszam do kontaktu.

Autor: Maciej Grzegorczyk